اخبار ارز دیجیتال

اسکات مینرد : بازار کریپتو ، گرفتار حباب اقتصادی است

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری جهانی، غول سرمایه گذاری گوگنهام چندین ماه پیش نسبت به سقوط بازار کریپتو واکنش نشان داده و از آن با نام Tulipmania’.تولیپمانیا ( اشاره به حباب اقتصادی که در قرن 17 اتفاق افتاد) نام برده است.

به نظر می رسد ایلان ماسک تنها شخصی نیست که موضع خود را نسبت به بازار کریپتو و بیت کوین تغییر می دهد. از آن جاییکه در اواخر فوریه، مدیرعامل (Guggenheim) اسکات مینرد خبر از قیمت بلندمدت بیت کوین روی 60000، بر اساس تحقیقات بنیادی گوگنهام بود.

اما اوایل امروز درحالیکه بازارها در حال سقوط بودند، اشاره به حبابی که باعث افزایش تقاضا شده،کرد.

بازار کریپتوکارنسی ثابت کرده است که در حباب تولیپمانیا Tulipmania گیر افتاده است. در حالی که قیمت ها افزایش می یابند، حباب ها و ارزهای دیجیتال تکثیر می شوند تا زمانی که تامین این مرداب به قیمت های تسویه بازارهای قبلی تقاضا شود. (Scott Minerd (@ScottMinerd) May 19, 2021)

رابرت لشنر بنیانگذار کامپاند فایننس، استدلال کرد که این توئیت نادرست است. وی گفت:

اسکات اشتباه کرده است و با قصور مالی هم مرز است. عرضه ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و دارایی های رمزنگاری مانند اتریوم و غیره… به عنوان تابعی از قیمت افزایش نمی یابد. این درست مثل این است که بگوییم عرضه سهام افزایش می یابد، همانطور که تقاضا افزایش می یابد. 

دیگر کارشناسان صنعت رمزنگاری نیز از جمله لارک دیویس یوتیوبر در پاسخ گفت :

آیا شرکت شما صدها میلیون دلار برای بیت کوین سرمایه گذاری نخواهد کرد؟ این نظر نشان می دهد شما تقریبا هیچ تحقیقی در مورد موضوع انجام نداده اید. این تکان دهنده است.

برخی دیگر حدس می زنند که این شرکت سرمایه گذاری در تلاش است قیمت ها را پایین بیاورد تا آنها بتوانند خرید بیشتری داشته باشند.

 

این اولین بار نیست که مینرد با بیان موضع خود به دارایی های کریپتو کنایه می زند.

 

در ژانویه وی گفته بود که بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار کاهش می یابد. او اضافه کرده بود که بیت کوین بالاتر از ۴۰۰۰۰ دلار نخواهد نرفت.

در ماه آوریل، مینرد با پیش بینی های خود در مورد نابودی و تاریکی بازار دوباره خواستار بازگشت به ۲۰۰۰۰ دلار بود. در آنزمان بیت کوین از ۵۰۰۰۰ دلار فراتر رفته بود.

پس از سقوط بازار کریپتو طی دو روز اخیر، پولبک در حال حاضر در حدود43.5 % است و BTC در اواخر معاملات روز چهارشنبه 19 مه به پایین ترین سطح 36,700 دلار رسیده است.

 

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای شهر کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا