کیف پول ها

کیف پول اکسودوس ؛ بررسی و آموزش استفاده از والت Exodus

کیف پول اکسودوس – Exodus یکی از بهترین و امن ترین والت های دسکتاپ و موبایل برای ذخیره و نگهداری بیش از 100 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم است.

اکسودوس یک کیف پول گرم است که به کاربر اجازه میدهد نه تنها ارزهای دیجیتال را در آن ذحیره کنند. بلکه حتی با استفاده از ویژگی صرافی داخلی آن، امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کیف پول Exodus یکی از والت‌های نسبتا جدید برای نگهداری رمز ارزها از جمله بیت کوین و اتریوم است، که در سال 2016 به بازار عرضه شد.

البته Exodus والت به خاطر طراحی منعطفی که دارد، خیلی سریع نظر تریدرها را به خودش جلب کرد. کیف پول اکسودوس قیمت ارزهای دیجیتال را با استفاده از چارت های قوی به روز، به صورت ریل تایم و لحظه‌ای نمایش میدهد. علاوه بر این، اگزودوس والت به شما اجازه میدهد تا پورتفولیو خودتان را شخصی سازی کنید. بعلاوه اینکه تم و رنگ زمینه و دیگر ویژگی ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید.

کیف پول اکسودوس یک کیف پول چند ارزی است که از بیش از 100 ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند. اینترفیس و رابط کاربری ساده ای دارد و استفاده از آن حتی برای تازه واردان دنیای رمز ارزها بسیار راحت است. البته تنها مشکل کیف پول Exodus این است که با استفاده از ارز فیات به طور مستقیم نمی‌توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید و فقط قادر به تبدیل ارزهای مجازی به یکدیگر خواهید بود.

از طرف دیگر از آنجایی که اکسودوس یک کیف پول گرم است، برای ذخیره طولانی مدت ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شود. برای این کار بهتر است از یک کیف پول سخت افزاری نظیر کیف پول لجر یا کیف پول ترزور استفاده کنید.

در انتهای این پست، درباره امنیت کیف پول اکسودوس بیشتر برایتان صحبت خواهیم کرد. اما با اینکه این کیف پول از نظر امنیتی یک سری مشکلات دارد، اما از نظر راحتی استفاده، فوق‌العاده است.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول اکسودوس

کیف پول Exodus در حال حاضر از 117 ارز دیجیتال پیشتیبانی می‌کند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

آموزش نحوه استفاده از کیف پول اکسودوس

کیف پول اگزودوس برای موبایل و دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس) در دسترس است. با مراجعه به سایت اصلی کیف پول Exodus می‌توانید نسخه مورد نظرتان را دانلود کنید. مراحل نصب بسیار ساده است و با چند کلیک به پایان میرسد.

در این مرحله، نصب کیف پول اگزودوس شما به پایان میرسد. حالا قبل از اینکه کار دیگه‌ای بکنید، لازم است اول، مقداری ارز دیجیتال به آن واریز کرده و سپس حساب‌تان را کانفیگ کنید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول اکسودوس

بعد از دانلود و نصب کیف پول Exodus، آن را باز کرده و از منوی سمت چپ، “Wallet” را انتخاب کنید. سپس روی ارز دیجیتالی که میخواهید به کیف پول‌تان اضافه کنید کلیک کرده و “Receive” را انتخاب کنید.

در این قسمت، آدرس و کد QR کیف پول شما نمایش داده می‌شود. این آدرس، آدرس عمومی کیف پول اکسودوس شماست، که بهنگام دریافت ارز دیجیتال می‌توانید آن را برای شخص فرستنده ارسال کنید.

 

نحوه کانفیگ کردن کیف پول Exodus

بعد از اینکه مقداری ارز به کیف پول‌تان اضافه کردید، برای راه اندازی حساب‌تان مراحل زیر را باید طی کنید:

  • کیف پول اکسودوس را باز کنید.
  • روی “Backup” در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • حالا از شما خواسته میشود که یک رمز عبور برای کیف پول Exodus ایجاد کنید. یک پسورد خوب 8 کاراکتری انتخاب کرده و روی “Next” کلیک کنید. البته فقط یادتان باشید که رمزعبور شما باید بیشتر از 8 کاراکتر و شامل عدد و کاراکتر ویژه هم باشد.
  • دوباره رمز عبوری که انتخاب کردید را وارد و روی “Next” کلیک کنید.
  • حالا یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای شما نمایش داده میشود. این کلمات را به ترتیب درست نمایش داده شده روی کاغذ نوشته و در جایی مطمئن نگهداری کنید. نکته: هیچ‌گاه عبارت بازیابی‌تان را روی کامپوتر، داخل ایمیل، دراپ باکس یا هر محل ذخیره آنلاینی که در اختیار دارید ذخیره نکنید. چراکه هک کردن تمامی این‌ها ممکن است.
  • بعد از اینکه عبارت بازیابی‌تان را یادداشت کردید، روی”Next” کلیک کنید.
  • در آخر هم ایمیل‌تان را وارد و روی “Finish” کلیک کنید تا کیف پول اکسودوس به ایمیل شما لینک شود. در صورت فراموشی گذرواژه، بتوانید آن را ریکاوری کنید.

نحوه ارسال ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول Exodus

برای ارسال ارز دیجیتال هم باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برای ارسال روی “Wallet” در قسمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • کوین یا توکنی که میخواهید بفرستید را انتخاب کرده و روی “Send” کلیک کنید.

حالا آدرسی که قرار است برای آن ارز بفرستید را وارد کرده و مقدار آن را هم در باکس زیر آن وارد کنید. سپس روی “Send” کلیک کنید. البته بجای وارد کردن دستی آدرس هم میتوانید با کلیک روی آیکن QR، کد QR آن را اسکن کنید.

  • بعد از ارسال هم پنجره‌ای باز می‌شود که مقدار و آدرس گیرنده نمایش داده می‌شود. روی آدرس دابل کلیک کرده تا از معتبر بودن آن مطمئن شوید و در نهایت دوباره روی “Send” کلیک کنید.

اکسچنج و تبدیل ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول اکسودوس

علاوه بر ارسال و دریافت و ذخیره ارز دیجیتال، کیف پول Exodus به شما این امکان را می‌دهد که کوین و توکن ها را نیز به هم تبدیل کنید. مثلا می‌توانید بیت کوین را به اتریوم و بالعکس تبدیل کنید.

برای اکسچنج کردن ارزهای دیجیتال باید مراحل زیر را طی کنید. البته برای این قسمت فرض کرده‌ایم که مقداری بیت کوین را به کیف پول‌تان واریز کرده و میخواهید آن را به اتریوم تبدیل کنید:

  • بعد از باز کردن کیف پول Exodus روی تب “Exchange” در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • حالا مثلا بیت کوین را انتخاب کرده و از سمت راست این صفحه ارزی که میخواهید دریافت کنید (مثلا اتریوم) را انتخاب کنید.
  • حالا مقدار بیت کوینی دلخواه برای تبدیل را وارد کنید.
  • سپس نرخ تبدیل ارز روی صفحه نمایش داده می‌شود. اگر مشکلی وجود نداشت، روی “Exchange” کلیک کرده تا تبدیل آغاز شود. کیف پول اکسودوس به شما 3 ثانیه زمان می‌دهد تا درصورتی که پشیمان شدید یا اشتباها دستتان روی دکمه‌ای خورده بود، بتوانید تراکنش را کنسل کنید.
  • بعد از اکسچنج کردن، حدود 30 دقیقه زمان میبرد تا دارایی شما وارد کیف پول‌تان شود.

امنیت کیف پول Exodus

کیف پول اکسودوس کنترل کامل وجوه را بر عهده خود کاربر قرار میدهد. بنابراین، این وظیفه شماست که از دارایی‌هایتان محافظت کنید. همانطور که در بالا توضیح دادیم، لازم است حساب ساخته شده را به ایمیل‌تان لینک و یک رمز عبور ایجاد کرده و عبارت بازیابی را یادداشت نمائید.

مانند هر کیف پول وب دیگری، Exodus هم در برابر حمله هکرها آسیب پذیر است و امنیت آن به امنیت کامپیوتر و موبایلی که روی آن نصب شده بستگی دارد. اگر کامپیوترتان توسط بدافزار، ویروس یا هرگونه نرم افزار مخرب دیگری هک شود، کیف پول اگزودوس هم دیگر امن نخواهد بود.

بنابراین همانطور که پیشتر گفتیم، برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال بهتر است بجای کیف پول های گرم، از کیف پول های سرد یا سخت افزاری استفاده کنید. لجر و ترزور از جمله کیف پول های سخت افزاری با امنیت بسیار بالا هستند. کیف پول Exodus، بجز عبارت بازیابی و رمز عبوری که می‌سازید، هیچ روش دیگری برای محافظت از وجوه به شما ارائه نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا