اخبار استخراج

سختی شبکه بیت کوین با بیشترین کاهش در سال ۲۰۲۱ مواجه شد

در سال ۲۰۲۱ دومین باری است که سختی شبکه بیت کوین با اصلاح روبرو می‌شود، با این حال از تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۰ این بزرگ‌ترین کاهش در سختی شبکه Bitcoin است.

به دنبال قطعی برق در یکی از استان‌های چین، سختی استخراج شبکه بیت کوین به میزان ۱۲.۶٪ کاهش پیدا کرد و بزرگ‌ترین اصلاح سال ۲۰۲۱ را رقم زد.

سختی شبکه یک شاخص بنیادی است که نشان می‌دهد استخراج بلاک بعدی در بلاکچین برای ماینرها تا چه میزان دشوار است. این میزان در ابتدا برابر ۱ بوده است و افزایش آن به صورت نمایی سختی شبکه را افزایش می‌دهد. تنظیم مجدد سختی شبکه باعث می‌شود که بلاک‌ها با سرعت ثابتی (حدودا هر ۱۰ دقیقه یک بلاک) به بلاکچین اضافه شوند.

در حال حاضر سختی شبکه بیت کوین برابر ۲۰.۶۰۸ تریلیون است. این میزان در دو هفته قبل به رکورد تاریخی ۲۳.۵۸۱ تریلیون رسیده بود.

این کاهش شدید فقدان هش‌ریت شبکه Bitcoin را جبران کرده است. در پی قطعی برق در یکی از مناطق چین، ماینرهای بیت کوین برای مدتی خاموش شدند و در نتیجه هش‌ریت شبکه حدودا ۲۵٪ پایین آمد.

 

توماس هلر مدیر عامل Compass Mining در مصاحبه با کوین‌دسک گفت:

 

کاهش ۱۲.۶٪ سختی شبکه، بدون در نظر گرفتن اتفاقات نوامبر ۲۰۲۰، مارس ۲۰۲۰ و دسامبر ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین تنظیم سختی منفی از سال ۲۰۱۲ تا کنون است. این بدان معنی است که الان فرصت خوبی برای استخراج است. این اصلاح به دلیل قطعی برق و بازرسی آن در منطقه‌ای از چین رخ داده است. اگرچه بسیاری از آن ماینرها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. اما هنوز هش‌ریت شبکه به سقف خود باز نگشته است.

 

برای آنکه شبکه به سطح چند هفته قبل بازگردد باید ماینرهای بیشتری فعالیت خود را ادامه دهند.

 

متمرکز بودن استخراج بیت کوین

 

 

ایتان ورا از مدیران استخر استخراج لوکسور آمریکای شمالی به کوین دسک گفت:

 

حادثه قطعی برق اخیر نشان می‌دهد که بخش عظیمی از هش‌ریت شبکه بیت کوین در چین تولید می‌شود. تغییرات فصلی و تغییرات دولتی توان تغییر سطح هش‌ریت شبکه را خواهند داشت و از این رو تاثیر بسزایی روی سختی شبکه و اقتصاد ماینرها خواهند گذاشت.

 

وی در ادامه اذعان داشت:

 

الگوریتم تنظیم سختی شبکه بیت کوین دقیقا همانگونه که طراحی شده است عمل می‌کند و با اصلاحات لازم زمان ساخت بلاک‌ها را تنظیم می‌کند. اگرچه این الگوریتم پس از هر ۲۰۱۶ بلاک تنظیم می‌شود، با این حال در برابر هرگونه اتفاقی جواب پس داده است و کار خود را عالی انجام داده است.

 

ورا تخمین زده است که این اصلاح خیره کننده، درآمد ماینرها را ۴۰ سنت به ازای هر تراهش افزایش دهد. به این معنی که به طور میانگین حاشیه سود استخراج ۹۰٪ خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا