تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتالتحلیل قیمت الت کوین ها

ریپل باید این مقاومت کلیدی را بشکند تا روند افزایش را دوباره بدست آورد

علی رغم اقدامات در حال جریان کمیسیون علیه ریپل، قیمت ریپل در کوتاه مدت علائم رشد را نشان میدهد.

دارندگان ریپل هنوز در محدوده 0.30 دلار دست و پا میزنند در حالی که بازارهای ارزی پیرامون قیمت عجیب 40.000 دلار بیت کوین هیجان زده هستند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر بیش از %100 بیشتر از بالاترین قیمت قبلی خود در سال2017 است. در حالی که ریپل هنوز بیش از %90 پائین تر از، بالاترین قیمت خود در سال 2017 است. قطعا دادخواست کمیسیون علیه ریپل باعث این ضعف کلی و بالا نرفتن ریپل است. زیرا برخی از مبادلات با ریپل از لیست خارج شده است.

با این حال اگر قیمت ریپل مقاومت سخت خود را در چندین سطح بشکند ممکن است نمودار، دور نمای رشد بالقوه ای را برای دوره زمانی کوتاه نشان دهد.

مقاومت در برابر 0.32-0.345 دلار، برای صعود بیشتر باید بشکند

نمودار ریپل یک الگوی بسیار عجیب را نشان میدهد از آنن جایی که قیمت ریپل از 0.21 دلار در سال 2020 جهش خوبی داشته است. این حمایت باعث به وجود آمدن شکست مقاومت در محدوده 0.32-0.35 دلار شده است.

این شکست مقاومت منجر به حرکت به سمت محدوده 0.80 دلار و یکی از مهمترین نوسانات ریپل در سال های اخیر شد.

با این حال فاندامنتال دین خود را ادا کرد زیرا کمیسیون از یک درخواست علیه ریپل رونمایی کرد که در پی آن به محدوده قیمت سقوط کرد.

در حال حاضر ساختار خود تخریب میشود و نمودار آن کاملا عجیب بنظر می‌رسد. صرف نظر از این حرکت عجیب هنوز هم میتوان سطح های پر منفعتی را از این جا تعیین کرد.

سطح حیاتی برای نگهداری کارهای محدوده پائین 0.23 یا 0.21 دلار است، که بار دیگر حمایتی را در هفته های اخیر فراهم کرده است.

بله، کندل ها به زیر 0.23 تا 0.21 فرو رفتند. اگرچه بالا بودن کندل های بسته شده نشان دهنده پیدا شدن پشتیبان برای ریپل بود.

در بازه‌های زمانی پائین‌تر محدوده 0.295 دلار بسیار مهم است

تریدر ها اکثرا برای پائین آوردن بازه های زمانی بزرگنمایی میکنند تا سطوح بحرانی را تشخیص دهند. بر اساس بازه های زمانی بالاتر سطوح بحرانی در 0.21 تا 0.23 و 0.35 تا 0.32 بعنوان مناطق مقاومت و پشتیبانی تعریف میشوند.

با این حال نمودار یک ساعته سطح مهم دیگری را نشان میدهد. این سطح منطقه 0.28-0.295 دلار را نشان میدهد که با رنگ خاکستری در نمودار مشخص شده است.

تا زمانی که این پشتیبانی پایدار باشد آزمایشات متعددی از مقاومت ممکن است رخ دهد. به قول معروف، هر چه مقاومت بیشتر آزمایش شود، ضعیف مشود. بنابر این یک شکست مقاومت به سمت 0.50 دلار در حال انجام است.

از طرف دیگر اگر 0.28-0.295 دلار پشتیبانی خود را از دست بدهد، محدوده حمایت بعدی پشتیبانی از بازه های زمانی بالاتر بین 0.21 تا 0.23 دلار است. این منطقه طی سال های 2019 و 2020 محدوده پائین تری دارد و میتواند دوره ی انباشتگی وسیع تری را برای ریپل آغاز کند.

جفت ارز XRP/BTC نفرت انگیز می‌شوند

جفت ارز XRP/BTC نفرت انگیز به نظر میرسند زیرا از زمان اوج خود در ژانویه 2018 به پائین ترین سطح خود رسیده است.

با این حال جای هیچ بحثی برای گرفتن موقعیت ریپل وجود ندارد. اگرچه چندین استدلال برای برگشت بالقوه وجود دارد. یکی از آن ها افزایش شدید در حجم معاملات XRP است که این نشان می‌دهد معامله گران در حال جمع آوری ارز دیجیتال هستند.

در صورتی که قیمت ریپل از سطوح پشتیبانی قبلی 0.00001550, 0.00002050. 0.00002350  جهش کند میتواند به چرخه گاوی بیشتر از یکبار تبدیل شود.

نتیجه

بحث آخر این است که مراقب یک واگرایی صعودی بالقوه در بازه های زمانی روزانه، سه روزه یا هفتگی باشید. هنگامی که این اتفاق بیافتد ممکن است یک بازگشت برای ریپل نزدیک باشد. اگر چه تا آن زمان هنوز در وضعیت ناخوشایند و چشم انداز نزولی قرار دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا