تحلیل قیمت بیت کوین

بررسی سطوح مقاومت و حمایت بیت کوین BTC

قیمت بیت کوین BTC دیروز پس از ثبت اوج ۶۴,۸۹۲ دلاری با اصلاح همراه شد و تا ۶۱,۵۰۰ دلار سقوط کرد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند نشانه‌های بازار همچنان صعودی است.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، قیمت BTC در محدوده سبز و بالای ۶۲,۰۰۰ دلار قرار دارد. در حال حاضر هر واحد بیت کوین با قیمت ۶۳,۰۰۰ دلار و نزدیک به مقاومت ۶۴,۰۰۰ دلاری معامله می‌شود.

پس از ثبت اوج تاریخی در بالای ۶۴,۰۰۰ دلار، قیمت بیت کوین ابتدا به زیر ۶۳,۰۰۰ دلار رسید. پس از آن قیمت بیت کوین تا فیبوناچی ۵۰ درصدی که در جهش از ۵۹,۷۰۰ دلاری تشکیل شده بود، سقوط کرد. در بازه‌ای حتی شاهد کاهش قیمت به زیر ناحیه حمایتی ۶۲,۰۰۰ دلاری هم بودیم.

BTC بیت کوین مقاومت حمایت

خریداران بازار در محدوده ۶۱,۵۰۰ دلار فعالیت خود را افزایش دادند. قیمت بیت کوین BTC موفق شد که بالاتر از فیبوناچی ۶۱.۸ درصد تثبیت شود. این سطح اصلاحی، از رشد اخیر از ۵۹,۷۰۰ دلار تا ۶۴,۸۹۲ دلار تشکیل شده بود.

در ناحیه حمایتی ۶۱,۸۵۰ دلار هم شاهد شکل‌گیری یک خط روند صعودی در تایم فریم یک‌ساعتی هستیم. قیمت BTC نسبت به دلار در حال احیا است و همان طور که پیش‌تر گفتیم در محدوده‌ای بالاتر از ۶۲,۰۰۰ دلار تثبیت شده است. این ناحیه بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (SMA100) قرار دارد.

اولین مقاومت پیش روی BTC ۶۳,۵۰۰ دلار و ۶۳,۷۰۰ دلار است. پس از آن ۶۴,۰۰۰ دلار مهمترین مقاومت بیت کوین خواهد شد. با عبور از این محدوده احتمال رسیدن به اوج قیمت وجود دارد.

اگر بیت کوین نتواند تا بالای ۶۳,۵۰۰ و ۶۳,۷۰۰ دلار اوج بگیرد، ممکن است دچار یک اصلاح دیگر شود؛ در این صورت اولین حمایت پیش روی آن ۶۲,۰۰۰ دلار خواهد بود.

ناحیه حمایتی اصلی قیمت BTC نزدیک ۶۱,۸۰۰ دلار و خط روند قرار دارد. با شکستن این حمایت، احتمال خیز قیمت برای عبور از حمایت ۶۱,۱۲۰ دلار در کوتاه‌مدت وجود دارد.

شاخص مکدی (MACD) در تایم فریم ساعتی شتاب خود در منطقه صعودی را از دست داده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در حال حاضر نزدیک به ناحیه ۵۰ است. ۶۱,۸۰۰ دلار و ۶۱,۱۲۰ دلار مهمترین حمایت‌های پیش روی BTC هستند. ۶۳,۵۰۰، ۶۳,۷۰۰ و ۶۴,۰۰۰ دلار هم به‌ترتیب نزدیک‌ترین مقاومت‌های روی نمودار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا