اخبار صرافی ها

بیت کوین کش دوباره به دو بلاک چین مجزا تقسیم شد

هارد فورک شبکه بیتکوین کش با موفقیت انجام شد. در حال حاضر زنجیره BCHN به‌عنوان زنجیره اصلی بیت کوین کش شناخته می‌شود.

به گزارش کوین دسک، قدرت پردازش چندانی در زنجیره BCH ABC وجود ندارد. آخرین بلاک مشترک پیش از فورک، بلاک شماره ۶۶۱,۶۴۷ بود که بایننس آن را استخراج کرد. استخر استخراج انت پول (AntPool) نیز اولین بلاک بعد از فورک را استخراج کرد.

از آنجا که چند بلاک درشبکه BCHN استخراج شده است،‌ می‌توان گفت که این شبکه، شبکه اصلی بیت کوین کش است.

شایان ذکر است که پیش از اجرای هاردفورک، ۸۰ درصد ماینرها برای مهاجرت به شبکه BCHN اعلام آمادگی کرده بودند.
داستان این فورک از آنجایی شروع می‌شود که گروهی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کش با عنوان BCH ABC به رهبری آموری سشی (Amaury Sechet)، پیشنهاد یک به‌روزرسانی در شبکه بیت کوین کش را مطرح کردند. در این به‌روزرسانی، قانون جدید و بحث‌برانگیزی با عنوان «قانون کوین بیس (Coinbase Rule)» گنجانده شده است که به‌موجب آن، ۸ درصد از بیت کوین‌ کش‌های استخراج‌شده با هدف تأمین مالی توسعه پروتکل مجدداً بین اعضای این گروه توسعه‌دهنده توزیع می‌شود.

در سوی دیگر، جامعه بیتکوین کش و گروهی به نام بیتکوین کش نود (Bitcoin Cash Node) قرار داشتند. این گروه، قانون کوین بیس را از کدهای خود حذف کردند. زمانی که برخی از نودها تغییرات حاصل را بپذیرند و برخی دیگر این تغییرات را نپذیرند، شبکه به دو زنجیره تقسیم می‌شود: یک شبکه با نرم‌افزار نود قبلی کار می‌کند و شبکه جدید، نرم‌افزار جدیدی خواهد داشت.

پیش از انجام هارد فورک، قیمت بیت کوین کش با سقوط ۷.۵ درصدی، از ۲۵۶.۸۲ دلار به ۲۳۷.۸۲ دلار رسید.

اگر BCH ABC‌ نتواند قدرت پردازش کافی جذب کند، اعتبار شبکه آنها زیر سؤال می‌رود و می‌توان گفت که کارشان تمام می‌شود! این در حالی است که بیشتر صرافی‌های مطرح عنوان کرده‌اند که از شبکه BCHN‌ حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا